30 september 2009

Tidig morgon

I dag var vi uppe med tuppen!
Noel som alltid tar sovmorgon annars vaknade pigg som en mört kl 07,15 idag, jag hade först planer på att han kanske skulle tröttna på att böka runt i sängen men icke.... eftersom vi ändå skulle gå bort till stor&liten var det lika bra att komma upp. Idag fick vi sällskap av Hanna och godingen Thilda!

Nu på eftermiddagen har jag gjort en äppelpaj av de sista äpplena jag hade kvar från farmor och farfar, ska dit i morgon igen så jag lär komma hem med några nya bärkassar fulla av nyttigheter från trädgården.

Något som slog mig igår kväll på sista grästräningen för säsongen är att jag kommer att ha ganska mycket tid över på kvällarna de kommande veckorna. Det är tråkigt att säsongen redan är över men samtidigt mysigt att kunna kura ner i soffan inne i värmen ett tag framöver....

Nu är det dags att kasta sig på diskberget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar