30 januari 2011

Mora Rexx K6

När det var dags att sätta upp vår Blanco kran vi köpte i somras i samband med köket insåg vi att vi inte skulle kunna använda den kran som jag fäst mig vid så.

Problemet med kranen var att den hade vridvinkel på 360 grader vilket gjorde att den kunde stå bakåt och droppa vatten ut på parkettgolvet. Vi började leta efter en ny och jag mindes att jag hade sett en liknande förut. Mora Rexx K6 är namnet på den nya som nästintill är identisk. Jag är så nöjd!
Det bästa av allt var att HTH tog tillbaka den gamla kranen trots att det var nästan 8 månader sedan vi köpte den. Bra kundvård kallas det!

2 kommentarer:

  1. Nu är väl det för sent, men det brukar väl gå att sätta i olika brickor för att begränsa svängningsvinkeln? Typ 60, 90, 120 och 360 grader (fanns det med till vår blandare från FM Mattson).

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra tips som jag kollade upp med Blancos kundtjänst i förra veckan. Tyvärr fanns det ingen som passade deras kran så det var bara att göra en ny beställning. Tror den nya kranen blir bra iaf ;)

    SvaraRadera