05 september 2010

vart tog helgen vägen?

Oj vad den här helgen har gått snabbt....
Lördagen började hör och häpna med en joggingtur! i -1 grader. Min korsband klarade både lite hala frostsfläckar och leriga pölar. Har inte haft värk efter heller. Får bli en runda till senare i veckan under tiden som jag funderar på operation eller inte....

Efter löpturen åkte jag, Noel och farmor Lisbeth till Trädetsmarknad. Underbart soligt väder lockade en hel del besökare. Jag fyndade lite växter, vykort och marknadsgodis.
Snabbt hem igen och vidare till renoveringen.Rev snabbt upp de gamla torkade pelargonierna och slängde ner lite höstblommor.

Under helgen har vi hunnit med att spackla och måla taket på nedre våningen, regla upp i trappan så det är klart för isolering och osb. Toalettgolven har fått golvspånskivor över värmeslingorna och vi har även skruvat fast glespanelen bättre i vardagsrummet.
toaletten nere

I helgen har vi haft hjälp av Bengt och Joel. Pappa tog en paus från renoveringen och har varit i bohuslän och njutit på båten. Nästa år blir det definitivt flera båtbesök för vår del, har inte hunnit vara där en neda gång i år pg.a. renoveringen.

Nu blir det lite tid i tv-soffan innan jag som vanligt säkert somnar framför filmen.

2 kommentarer:

  1. Å vilka fina blomgrupper!! Önskar jag hade lite gröna fingrar...

    SvaraRadera
  2. Trädets marknad...attans det missade jag. Du får påminna mig om sånna roliga event :)
    "Jag slängde ner lite höstblommor..." Jag håller med Hanna, fy sjutton vad jag önskar jag hade lite gröna fingrar som du. De var verkligen jättefina!
    See you! Kramar

    SvaraRadera