07 juni 2010

trädgården blommar ut!


Det är så härligt att trädgården har blommat ut. Man blir så glad av att gå ut och njuta i det gröna. Under de senaste varma dagarna har mina tomater blivit röda. Riktigt härligt att kunna äta solvarma tomater redan :)

Gräslöken och basilikan är enorma och måste trivas riktigt bra efter nyplanteringen förra året. Har även ett gäng underbart fina syréner och snöbollsbuskblommor inne och njuter av.

I helgen firade vi svärfar som fyllde år. I samband med det var släkten med borta och tittade på vårt hus. Jag och Johan fick en inflyttningspresent av Johans moster. En trädgårdsbok, det var mycket uppskattat av mig!

5 kommentarer:

  1. Men gud så härligt med egenodlade tomater! Du måste verkligen ha gröna fingrar!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Du har verkligen gröna fingrar!

    SvaraRadera
  3. Så underbart med ute-fixning

    Idag lägs vår gräsmatta!! Kommer bilder snart
    =)

    Må gott


    Maliin

    SvaraRadera
  4. Å Petra - jag blir så avundsjuk! Mina fingrar är allt annat än gröna vill jag lova!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Kul att få en sådan present. Ha en trevlig tisdagskväll.

    SvaraRadera