23 februari 2010

Islykta

Kom lite hastigt på att jag skulle göra en islykta i lördags kväll innan gästerna skulle komma. Fyllde en hink med vatten och dekorerade med lite vissna krokus lökar jag hade tänkt att slänga. Ställde ut hinken vid lunchtid och tänkte att det skulle hinna frysa innan kvällen. Det hann tyvärr inte frysa igenom så jag fick låta den stå ett tag till.

Nu har jag lossat den från hinkarna och den blev så här. Tänkte att jag skulle tända den i kväll och se hur det ser ut i mörker.

2 kommentarer:

  1. Mycket tjusig islykta! Vi kan väl satsa på nästa vecka istället då jag å Thilda förhoppningsvis mår lite bättre? Kramar

    SvaraRadera
  2. Jättefin!
    Vi gjorde lite liknande med ballonger till nyår, väldigt tjusigt med den runa formen.

    Må gott

    Maliin

    SvaraRadera